Cost Accrual مشخص می کند که هزینه ها در چه نقطه ای از زمان به پروژه اعمال شوند. شما می توانید تعیین کنید که هزینه ها در ابتدای تخصیص و یا در انتهای آن پرداخت شوند. البته گزینه ی دیگری نیز وجود دارد با عنوان سرشکن Prorated که هزینه ها در سر تا سر طول دوره ی تخصیص توزیع می شوند و به عنوان پیش فرض برای تمام منبع جدید در نظر گرفته می شود. مشخص نمودن زمان پرداخت هزینه برای برنامه ریزی بودجه بسیار مهم می باشد.

برای تعیین زمان پرداخت هزینه منابع باید همانند گذشته در جدول Entry نمای Resource Sheet قرار بگیرید و سپس در فیلد Accrue At نوع روش پرداخت را از منوی باز شده انتخاب نمایید که شامل گزینه های Start، End و Prorated می باشد.

البته می توان این تغییرات را در سربرگ Costs پنجره Resource Information نیز اعمال نمود. شما می توانید روش های مختلف زمان پرداخت هزینه را برای جداول نرخ هزینه نیز تعریف نمایید. اما اگر منبعی که جداول مختلف نرخ هزینه را دارا باشد، آنگاه باید تمام جداول نرخ هزینه از یک نوع شیوه زمان پرداخت تبعیت نمایند.

توجه داشته باشید که اگر شما برای منبع تخصیص یافته خود فرم و نحوه توزیع حجم کاری را تغییر داده باشید، آنگاه چون هزینه ها نیز نسبت به حجم کاری متغیر می باشند بنابراین نحوه پرداخت هزینه ی شما دیگر از سه نوع فوق تبعیت نخواهد کرد و نحوه توزیع هزینه ها نیز کاملا مشابه فرم انتخابی برای حجم کاری خواهد بود.

 

 

 

 

انتشار مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.