1- Planed Value (PV) یا    Budgeted Cost of Work Scheduled  (BCWP)


این فیلد معرف هزینه برنامه ریزی شده اولیه برای یک فعالیت تا تاریخ وضعیت می باشد. BCWS، مقادیری از بودجه که باید تاکنون بر روی فعالیت یا منبع صرف شده باشد، را مشخص می کند. به طور مثال در صورتیکه یک فعالیت باید مطابق با زمانبندی به میزان 50 درصد تکمیل شود، آنگاه BCWS، به مقدار 50 درصد از هزینه برنامه ریزی شده اولیه این فعالیت می باشد. نرم افزار این مقادیر را از طریق افزودن تاریخ های Baseline تا تاریخ وضعیت مشخص می کند. (فیلدهای مرتبطBAC  و EAC).



2- Earned Value (EV)  یا Budgeted Cost Of Work Performed (BCWP)

این فیلد از طریق حاصل ضرب، مقدار هزینه ذخیره شده در Baseline با مقدار محاسبه شده درصد تکمیل تا تاریخ وضعیت به دست خواهد آمد. این فیلد میزان هزینه آن مقدار از فعالیت که انجام یافته را مطابق با بودجه اولیه محاسبه می کند. در حقیقت BCWP مقداری از بودجه را مشخص می کند، که باید تاکنون بر روی فعالیت صرف می شده است. این مقدار براساس میزان حجم کاری گزارش شده تا این تاریخ می باشد. اگر فعالیتی 50 درصد تکمیل شده باشد، آنگاه BCWP هزینه برنامه ریزی شده اولیه­ ای می باشد که در 50 درصد تکمیل فعالیت صرف شده است. به طور مثال اگر هزینه ذخیره شده در Baseline فعالیت 1000 دلار باشد و 50 درصد از فعالیت انجام شده باشد، آنگاه BCWP برابر با 500 دلار خواهد بود. به علت اینکه BCWP به عنوان اندازه ی هزینه واقعی اعمال شده به فعالیت می باشد آن را به عنوان Earned Value یک فعالیت نیز می شناسند. ( فیلد های مرتبط EV/BCWS ,AC/ACWP)



3- Actual Cost یا Actual Cost Of Work Performed (ACWP)


مجموع تمام هزینه هایی که تا این تاریخ برای فعالیت اعمال شده است. این پارامتر شامل تمام هزینه های استاندارد و اضافه کاری برای منابع تخصیصی و هزینه منابع و هزینه های ثابت می باشد. ACWP معرف مقدار بودجه ای می باشد که تاکنون  برای فعالیت صرف شده است. در حقیقت این پارامتر براساس حجم کاری واقعی گزارش شده تا تاریخ وضعیت، محاسبه می شود.


در ادامه فیلدهای مربوط به واریانس بررسی خواهد شد....