شما می توانید برخی از فعالیت ها را به صورت مایل استون ها در برنامه پروژه خود پیاده نمایید. با برافراشتن پرچم مایل استون ها در پروژه خود و نمایش آن در نمودار گانت چارت، قادر خواهید بود تا زمان دست یابی به معیار های پروژه خود را مشاهده کنید.

مایل استون ها اغلب معرف آغاز و یا خاتمه فازهای اصلی می باشند. آنها تکمیل تحویل شدنی ها در پروژه را به نمایش می گذارند. به محض تکمیل هر مایل استون، به اتمام پروژه خود نزدیکتر می شوید. مایل استون ها نقاط بسیار خوبی برای گزارش گیری نیز می باشند. یک مایل استون هیچ گونه تاثیری بر افزایش محاسبات زمانبندی نخواهد داشت. اگر چه می توان یک مایل استون را به دیگر فعالیت ها لینک نمود. حتی می توان برای آن محدودیت زمانی نیز در نظر گرفت و یا فرجه ای برای مایل استون تعریف نمود.

ساده ترین راه برای افزودن یک مایل استون به لیست فعالیت ها، ایجاد فعالیتی است که به درستی برای یک مایل استون نام گذاری شده می باشد( مثل راه انداختن وب سایت). سپس یرای این فعالیت باید مدت زمان صفر را وارد نمایید تا نرم افزار آن را به طور اتوماتیک به صورت مایل استون نمایش دهد. نشانگر مایل استون به صورت الماس آبی رنگ و تاریخ مربوط به آن در نمودار گانت چارت دیده می شود.

روش دیگری که برای ایجاد مایل استون ها به کار می رود، استفاده از دکمه Milestone می باشد. در نمای گانت چارت قرار بگیرید و بر روی فعالیتی که قصد دارید بالای آن مایل استون ایجاد شود، کلیک نمایید. از سربرگ Task در گروه Insert بر روی دکمه Milestone کلیک کنید. یک فعالیت با عنوان <New Milestone> در بالای فعالیتی که انتخاب نمودید، ایجاد می شود. این فعالیت جدید دارای مدت زمان صفر و زمان شروع آن تاریخ شروع پروژه می باشد. برای اصلاح تاریخ مایل استون کافی است آن را به فعالیت های اطرافش لینک نمایید و یا حتی تاریخی را در یکی از فیلدهای Start و یا Finish آن وارد نمایید.


همواره به یاد داشته باشید که، مایل استون ها ممکن است مدت زمان صفر نداشته باشند. در حقیقت شاید تمایل داشته باشید فعالیت های پایانی در هر فاز را به مایل استون تبدیل کنید. آنگاه این فعالیت ها مشابه فعالیت ها حقیقی با مدت زمان واقعی زمانبندی می شوند.

قبل از اینکه فعالیتی حاوی مدت زمان، به مایل تبدیل کنید، متوجه باشید که ممکن است مشکل جدیدی را در برنامه ی پروژه خود ایجاد کنید. چرا که با این عمل میله فعالیت در نمودار گانت چارت تبدیل به الماس مایل استون در تاریخ پایان فعالیت خواهد شد. بنابراین مدت زمان فعالیت در نمودار نمایش داده نخواهد شد، مگر اینکه تنظیمات مربوط به نمودار گانت چارت را با توجه به این شرایط تغییر دهید. البته اگر شما داده های فعالیت ها را به نرم افزار دیگری انتقال دهید و یا حتی آنها را بین پروژه های مختلف کپی نمایید، مایل استون ها در این شرایط به صورتی که شما انتظار دارید نشان داده نخواهند شد.


برای تبدیل یک فعالیت معمولی به مایل استون کافی است:

1-     فعالیتی که تمایل دارید به مایل استون انتقال یابد را انتخاب کنید.

2-     بر روی فعالیت انتخابی 2 بار کلیک نمایید تا پنجره Task Information باز شود.

3-     در پنجره باز شده بر سربرگ Advanced کلیک نمایید. در این بخش Mark Task As Milestone  را فعال نمایید. همانطور که مشاهده می کنید فعالیت در نقطه پایانی خود تبدیل به مایل استون می شود.

 ادامه دارد......


 

 

   کانال تلگرام آموزش مایکروسافت پروژه