واحد پولی که در نرم افزار مایکروسافت پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، همان واحد پولی است که در سیستم کامپیوتر شما ثبت شده است. اگرچه می توانید پروژه ی خود را طوری طراحی نمایید که با واحد پول مختلفی کار نماید و یا حتی در یک برنامه از چندین واحد پول مختلف استفاده نمایید، این قابلیت ها مدیریت و برنامه ریزی هزینه پروژه را برای شرایطی که با چندین نوع کشور با واحد پول مختلف سر و کار دارید را تسهیل می نماید.

در صورتیکه تمایل داشته باشید می توانید تنظیمات واحد پول را تنها در نرم افزار تغییر دهید و واحد پول سیستم کامپیوتر خودر را دست نخورده باقی بگذارید.

برای تعیین یک واحد پولی جدید در پروژه خود:

1-     از سربرگ File پنجره ی Options را باز نمایید.

2-     در پنجره باز شده از صفحه سمت چپ Display را انتخاب نمایید.

Currency Options For This Project را بیابید. سپس در گزینه Currency واحد پولی مربوط به محاسبات هزینه پروژه خود را از منوی باز شده انتخاب نمایید. گزینه IRR را می توان برای واحد پولی ریال در نظر گرفت. در حقیقت شما باید با مخفف های واحد پولی آشنایی داشته باشید. به طور مثال GBP معرف پوند بریتیش و یا USD دلار آمریکا و EUR معرف واحد پولی یورو می باشند گزینه های دیگر این بخش با تغییر واحد پول متعاقباً تغییر می کند.

3-     تغییرات مورد نظر خود را برای تعداد ارقام اعشار Decimal Digits و سمبل Symbol و همچنین نحوه قرار گیری سمبل واحد پول و عدد نسبت به هم را در Placement می توانید تغییر دهید.


تمام واحد های پولی در برنامه پروژه شما به واحد پولی جدید تغییر پیدا می کنند و توجه داشته باشید که مقادیر مرتبط با واحد های پول به هیج عنوان تبدیل نخواهند شد و تنها سمبل واحد پول تغییر خواهد کرد.

با استفاده از این روش تنها یک واحد پولی در سرتا سر برنامه پروژه اعمال می شود. در صورتیکه پروژه هایی که واحد پولی مختلف دارند را با یکدیگر ترکیب می کنید، مطمئن شوید که این تغییرات واحد پولی را برای هرکدام پیاده نمایید. البته هر گونه محاسبات لازم برای تبدیل مقادیر هزینه را نیز انجام دهید.

اگرچه شما می توانید واحد های پولی مختلفی را در پروژه های مختلف مشخص نمایید، اما تنها یک نوع واحد پولی برای هر پروژه تاثیر خواهد گذاشت.

استراتژی هایی برای کارکردن با انواع مختلف واحد های پولی

در صورتی که احتیاج داشته باشید که چندین نوع واحد پولی در برنامه ی پروژه خود استفاده نمایید، می توانید فیلد های عددی را ایجاد نمایید که شامل فرمول می باشند و این فرمول نمایش دهنده، تقریبی از نرخ تبدیل واحد های پولی است و به علت اینکه نرخ های تبدیل به طور روزانه تغییر می کنند می توانید از لینک یک وب سایت جهت به روز رسانی نرخ های تبدیل واحد پولی استفاده نمایید و آن را به فیلد مورد نظر خود الصاق نمایید و به راحتی در میان پروژه به آن دسترسی خواهید داشت. در صورتیکه منبعی دارید که در بیش از یک کشور فعالیت می کند و شاید حق الزحمه آن در کشورهای مختلف به طور متفاوتی پرداخت می شود. در چنین حالتی می توانید از جداول نرخ هزینه برای این منبع استفاده نمایید.

 

 

 

 

انتشار مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.