Splitting Tasks

بعضی اوقات منابع احتیاج دارند تا انجام کار بر روی یک فعالیت را قطع نمایند و کار برروی فعالیت دیگری را آغاز نمایند و سپس به فعالیت اول بازگردند.

در این شرایط می توانید از ویژگی Split کردن فعالیت استفاده کنید. با این ابزار می توانید، تعیین کنید که یک فعالیت چه زمانی آغاز شود، سپس کار بر روی فعالیت به طور موقتی قطع گردد و در نهایت مجددا آغاز گردد. در مقایسه با لحاظ کردن تاخیر برای فعالیت، از این طریق می توانید مطمئن باشید که منابع با داشتن زمان کافی بر روی فعالیت کار می کنند.

در هنگام تقسیم کردن فعالیت، مدت زمان فعالیت به صورت مجموع دو بخش فعالیت محاسبه می شود و زمانیکه منبع در حال کار بر روی فعالیت دیگری است در محاسبه ی مدت زمان فعالیت وارد نمی شود. اما اگر فعالیتی با مدت زمان Elapsed را به دو نیم تقسیم کنید، آنگاه مدت زمان فعالیت از زمان شروع اولین بخش تا پایان آخرین بخش مجدد محاسبه می شود.



برای Split کردن فعالیت گام های زیر را می توانید طی کنید:

1-     در نمای Gantt Chart قرار بگیرید.

2-     از طریق سربرگ Task و گروه Schedule بر روی Split Task کلیک نمایید.


نشانگر موس در این حالت تبدیل به نشانگر Split خواهد شد و پنجره ی Pop-Up کوچکی ظاهر می شود که چگونگی تقسیم کردن فعالیت را نشان می دهد.

3-     اگر در محیط مقیاس زمانی نما، نشانگر موس خود را بر روی میله ی فعالیت قرار دهید و تاریخی را که تمایل دارید، ِSplit کردن آغاز گردد را انتخاب نمایید. این تاریخ در پنجره کنار موس نیز ظاهر می شود. با کلیک بر این تاریخ فعالیت به دو نیم تقسیم می شود .

4-     حال می توانید میله سمت راستی فعالیت را با Drag کردن به تاریخی که تمایل دارید انتقال دهید، تا کار بر روی فعالیت مجدد آغاز گردد. این تاریخ نیز در پنجره کنار موس نمایش داده خواهد شد.


البته می توانید چندین بار از این ابزار نرم افزار برای فعالیت هایی که طولانی تر اند، استفاده کنید. برای فعال کردن مجدد آن از طریق سربرگ Task و گروه  Schedule بر روی Split Task کلیک نمایید.


به جهت از بین بردن وقفه ایجاد شده در فعالیت می توانید، بخش سمت راستی میله فعالیت را به سمت چپ Drag کنید تا دو بخش میله فعالیت مجدد به یکدیگر متصل گردد.

 

 




   کانال تلگرام آموزش مایکروسافت پروژه