زمانیکه یک Baseline ذخیره می شود، در حقیقت اطلاعات مربوط به مدت زمان، حجم کاری، هزینه ها، تاریخ های شروع و پایان را ذخیره می کند. به همین علت هر Baseline که شما ذخیره می کنید به طور قابل توجهی حجم فایل پروژه را افزایش می دهد. ذخیره اولیه Baseline حجم فایل پروژه را تقریبا دو برابر خواهد کرد، ذخیره ی دومین Baseline می تواند حجم فایل را تقریبا 3 برابر نماید. در شرایطی احتیاج ندارید یک Baseline کلی را ذخیره نمایید، اما تمایل دارید تا یک تصویر لحظه ای از فیلدهای تاریخ شروع و پایان را در اختیار داشته باشید. در این شرایط می توانید یک برنامه Interim را ذخیره نمایید. این برنامه شیبه به یک برنامه Baseline می باشد که اطلاعات مربوط به فعالیت ها را در یک نقطه از زمان برای مقایسه های آتی ثبت می کند. در این برنامه تنها فیلدهای تاریخ شروع و پایان ذخیره می شود و بنابراین حجم فایل پروژه را مانند Baseline افزایش نمی دهد.

اگر برنامه شما شامل فعالیت هایی با زمانبندی دستی باشد، آنگاه تاریخ های شروع و پایان این نوع فعالیت ها و هم چنین مقادیر فیلدهای Baseline Estimated برای تاریخ های شروع و پایان نیز در برنامه Interim  ذخیره می شود. شما می توانید تا 10 مجموعه مختلف از تاریخ های شروع و پایان با 10 نوع مختلف برنامه Interim ثبت نمایید. در حقیقت این برنامه به عنوان یک Mini-Baseline خواهد بود. یک برنامه Interim تاریخ های شروع و پایان فعلی را ذخیره می کند و در فیلدهای Start1-10 و Finish1-10 به نمایش می گذارد.

برای ذخیره سازی برنامه Interim:

1-     از طریق سربرگ Project و گروه Schedule بر روی دکمه Set Baseline کلیک نمایید و سپس از منوی باز شده Set Baseline را انتخاب نمایید.


2-     گزینه Set Interim Plan را انتخاب نمایید.

3-     به طور پیش فرض باکس Copy مقدار Scheduled Start/Finish را نمایش می دهد. این مقدار نشان می دهد که فیلدهای تاریخ شروع و پایان زمانبندی شده به عنوان یک برنامه Interim ذخیره می شود.


  در صورتیکه مقداری در این فیلد ها ذخیره نشده باشد، مانند فعالیت های Placeholder، آنگاه مقادیر مربوط به فیلدهای Baseline  Estimatedاستفاده خواهد شد. البته امکان انتخاب فیلدهای دیگری از تاریخ های شروع و پایان نیز فراهم شده است.

5-     به طور پیش فرض در باکس Into مقدار Start1/Finish1 نمایش داده شده است. این بخش مشخص می کند که تاریخ های شروع و پایان برنامه Interim در چه فیلدی ذخیره شود. البته انواع مختلفی از فیلدهای Start و  Finish برای ذخیره سازی فراهم شده است.

6-     در بخش For می توانید گزینه Entire Project و یا Selected Taskرا انتخاب نمایید.

 

شما می توانید تاریخ های شروع و پایان  فیلدهای مربوط به Baseline  را در یک برنامه Interim ذخیره نمایید. این شرایط زمانی کارا خواهد بود که یک مجموعه Baseline قدیمی در اختیار دارید و تمایل دارید بر روی این مجموعه اطلاعات جدیدی ذخیره کنید، اما تاریخ های شروع و پایان مربوط به آن باید حفظ گردد. برای انجام این کار کافی است در باکس Copy نام Baseline مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس در باکس Into فیلد مقصد برای ذخیره سازی تاریخ های شروع و پایان را تعیین نمایید.


البته رویکرد عکس مطلب فوق نیز در نرم افزار فراهم شده است. درحقیقت شما قادر خواهید بود، اطلاعات ذخیره شده در یک برنامه Interim را در فیلدهای مربوط به یک Baseline ذخیره نمایید. این امکان برای شرایطی فراهم شده است که قبلا برنامه Interim را به جای Baseline استفاده نموده اید. برای این موضوع، در باکس Copy برنامه Interim را که حاوی تاریخ های شروع وپایان مورد نظر است را انتخاب نمایید. سپس در باکس Into بر روی نام Baseline مقصد کلیک نمایید.




   کانال تلگرام آموزش مایکروسافت پروژه