چنانچه مدت زمان واقعی  فعالیتی را ثبت می کنید، نرم افزار درصد تکمیل را محاسبه می کند. البته در صورت نیاز می توانید مدت زمان باقیمانده را تغییر دهید. در صورتیکه فعالیتی از نوع Place Holder را به روز رسانی نمایید، نرم افزار تلاش می کند، اطلاعات زمانبندی فعالیت را براساس مدت زمان واقعی فعالیت محاسبه نماید. اما اگر مدت زمانی برای فعالیت Place holder را وارد نکنید، نرم افزار مدت زمان برآورد شده 1 روز را برای آن ثبت می کند. بنابراین اگر شما مدت زمان واقعی یک روز یا حتی بیشتر را برای فعالیت وارد نمایید، آنگاه فعالیت به صورت 100 درصد تکمیل مشاهده خواهد شد. در این شرایط اگر مدت زمان واقعی دقیق نباشد، می توانید مقداری را در فیلد مدت زمان باقیمانده وارد نمایید.

برای وارد کردن مدت زمان واقعی برای یک یا چند فعالیت کافی است:

1-     در نمایی مانند Gantt Chart یا Tracking Gantt قرار بگیرید. فعالیتی که تمایل دارید مدت زمان واقعی آن را به روز رسانی نمایید را انتخاب کنید.

2-     از طریق سربرگ Task در گروه Schedule بر روی فلش دکمه Mark On Task کلیک نمایید و سپس Update Tasks را انتخاب نمایید.


3-     پنجره Update Task باز خواهد شد. در باکس Actual Duration مقدار مدت زمان واقعی را وارد نمایید. توجه داشته باشید، با وارد کردن مقدار مدت زمان واقعی فعالیت تا زمانیکه پنجره فوق بسته نگردد، مدت زمان باقیمانده فعالیت مجددا محاسبه نخواهد شد. به طور مثال فرض کنید، برای فعالیتی 4 روزه، مدت زمان واقعی به میزان 2 روز را در باکس Actual Duration را وارد می کنید. با توجه به مطالب فوق مدت زمان باقیمانده همچنان 4 روز خواهد بود. اما اگر باکس Remaining Duration را بدون تغییر رها کنید و پنجره Update Task را مجددا باز کنید، مقدار مدت زمان باقیمانده به 2 روز تغییر پیدا خواهد کرد.



4-     چنانچه انتظار دارید که فعالیت زمانی بیشتر یا حتی کمتر از مقدار زمانبندی شده احتیاج خواهد داشت، آنگاه  باید باکس Remaining Duration را به طور دستی تغییر دهید.

5-     در نهایت باید به تاریخ شروع واقعی در بخش Current توجه داشته باشید. اگر تاریخ شروع  فعالیت متفاوت از تاریخ شروع واقعی فعالیت می باشد، آنگاه مقدار تاریخ شروع واقعی فعالیت را باید ثبت کنید.

6-     در صورتیکه تاریخ شروع واقعی فعالیت را تغییر ندهید، نرم افزار این تاریخ را منطبق با تاریخ شروع زمانبندی شده قرار خواهد داد. اما اگر تاریخ شروع واقعی فعالیت را تغییر دهید، این تاریخ به عنوان تاریخ شروع زمانبندی شده فعالیت نیز ثبت خواهد شد.

به طور پیش فرض زمانیکه اطلاعات پیشرفت پروژه را برای فعالیت ها  ثبت می کنید، نرم افزار مقادیر هزینه و حجم کار واقعی باقیمانده را به طور اتوماتیک محاسبه می کند. این شرایط برای زمانی است که شما درصد تکمیل، مدت زمان واقعی یا مدت زمان باقیمانده را در نرم افزار ثبت می کنید. اما اگر ترجیح می دهید مقادیر هزینه و حجم کاری واقعی و باقیمانده را به طور دستی در نرم افزار ثبت کنید، باید تنظیمات نرم افزار را تغییر دهید. از طریق سربرگ File پنجره Option را باز نمایید. سپس از لیست سمت چپ Schedule را انتخاب نمایید. بخش مربوط به Calculation Option For This Project را بیابید و سپس گزینه Updating Task Status ..... را غیر فعال نمایید.




   کانال تلگرام آموزش مایکروسافت پروژه