در صورتیکه شخصی براساس تقویم کلی پروژه فعالیت نمی کند، آنگاه می توانید برای آن یک تقویم مخصوص ایجاد نمایید.

تقویم منابع برای شرایط مختلفی به شرح زیر مناسب می باشد:

1-     پروژه ی شما در شیفت های مختلفی ایجاد می شود، در حالیکه شما تمایل دارید تا تیم کاری خود را براساس شیفتی که در آن فعالیت می کنند، در نظر بگیرید.

2-     منابع پروژه ی شما در مناطق جغرافیایی مختلفی فعالیت می کنند و شما تمایل دارید تا زمان های کاری منابع را براساس ساعت های محلی آنها تنظیم کنید

3-     شرکت شما 3 نوع زمان کاری را برای کارکنان پیشنهاد داده است، به طور مثال گزینه هایی به صورت 3 روز کار در هفته و یا 4 روز در هفته ارائه شده است و شما تمایل دارید تقویم جداگانه ای برای افرادیکه هر کدام از این دو گزینه را انتخاب می کنند، ایجاد کنید.

4-     تجهیزات پروژه ی شما اغلب زمان هایی را برای تعمیرات پیشگیرانه احتیاج دارند. مانند یک سرور کامپیوتر که ماهی یکبار برای تعمیر نرم افزار های اساسی از فرآیند پروژه خارج می شود.

5-     می توان یک تقویم مجزا برای هر کدام از منابع در نظر گرفت و یا برای چندین منبع یک تقویم خاص ایجاد کرد.

اما چگونه می توان یک تقویم را به منبعی خاص اختصاص داد؟

1-     تعریف یک تقویم برای یک منبع خاص

از طریق سربرگ View در نمای Resource Sheet قرار بگیرید

و بر روی منبعی که تمایل دارید، تقویمی را برای آن در نظر بگیرید، 2 بار کلیک نمایید. پنجره Resource Information باز می گردد. در این پنجره بر روی سربرگ General کلیک نمایید

و سپس دکمه ی Change Working Time را انتخاب نمایید. بعد از باز شدن پنجره Change Working Time می توانید نام منبع انتخابی خود را مشاهده کنید. سپس در این بخش می توانید هفته های کاری و تعطیلات مورد نظر خود را برای منبع انتخابی اصلاح نمایید.

2-     به کاربردن یکی از تقویم های مبنای موجود برای منبعی خاص

فرض کنید که تقویم مبنایی ایجاد کرده اید که معرف زمان های کاری گروهی از منابع می باشد و مانند کارگرانی که در شیفت شب کار می کنند و یا افرادی که به طور نیمه وقت در پروژه فعالیت می کنند. سپس مانند مراحل قبل پنجره Change Working Time را باز نمایید و از بخش Base Calendar تقویم متناسب با زمان های کاری منبع خود را انتخاب نمایید

3-     تخصیص تقویمی خاص به منبع مورد نظر از طریق نمای Resource Sheet

در نمای مزبور قرار بگیرید و فیلد Base Calendar را در این نما باید مشاهده کنید در غیر این صورت آن را از طریق سر برگ Format ایجاد نمایید.

با کلیک بر روی سلول فیلد Base Calendar منویی باز می شود که حاوی تقویم های مبنا ایجاد شده در نرم افزار می باشد. سپس می توانید برای منبع مورد نظر خود در این فیلد تقویمی را اختصاص دهید.

 

 





   کانال تلگرام آموزش مایکروسافت پروژه